Samarbete leder till bättre affärer!

2013-02-05

– Samarbete leder till bättre affärer, och det är grunden för en fortsatt utveckling av GS1-systemet till nytta för våra kunder. Det säger Pierre Lundh, 40, som är ny Chief Marketing Officer på GS1 Sweden.

– Mitt uppdrag består i att göra GS1 Sweden mer kommersiellt i sin kultur. Det ska vi göra genom att förtydliga vilken nytta GS1-systemet bidrar till, och vi ska arbeta med en enklare kommunikation som når en bredare publik.

Pierre framhåller att ett mer omfattande varumärkesarbete redan är påbörjat.

Pierre Lundh kommer närmast från Coca-Cola Enterprises i Sverige där han arbetat sedan 2007, senast som Senior Manager Commercial Strategy. Erfarenheten från daglivaruhandeln och servicehandeln är lång och gedigen. Efter utbildning till ekonom med marknadsinriktning arbetade han åren innan Coca-Cola bland annat på FoodMark Sweden AB (Rydbergs Sallader) och Atria Lithells AB med marknadsföring och försäljning.

Pierre Lundh lockades till GS1 Sweden via sitt engagemang i branschfrågor. Han har genom arbete inom ECR kommit i kontakt med GS1, och har inspirerats av de effekter som samverkan resulterar i.

– Jag har sett många bra exempel på hur bra det kan bli när man samarbetar på riktigt, menar han och ser fram mot att ytterligare öka värdet för GS1 Swedens kunder.

Pierre Lundh bor i Linköping men har arbetat i Stockholm sedan -98. Han tillhör den växande skaran av långpendlare. Familjens hus i Östergötland har han byggt helt själv och vid sidan av familjen är det idrott och motion som gäller på fritiden.