En röst många kunder känner igen

2011-03-16

Christina Blomfelt är en av fyra medarbetare på kundservice.

Är det roligt att jobba på GS1 Sweden?

– Ja, det är verkligen omväxlande och varierande. Vi har kontakt med både befintliga och blivande kunder inom alla branscher. Vi har 10 000 kunder så vi kan verkligen få många olika typer av frågor. En stor del av samtalen är från leverantörer som vill ha hjälp med hur man kommer igång och streckkodsmärker sina produkter.

Känner du att du hjälper kunderna?

– I de flesta fall kan vi på kundservice hjälpa kunderna direkt. Det kan handla om att en kund vill beställa abonnemang eller vill ha mer information om våra tjänster. Många frågor handlar även om streckkodskvalitet och hur de ska få det att fungera på bästa sätt.

Något nytt som händer på kundservice?

– GS1 Sweden blir allt mer miljövänligt och klimatsmart. Från att ha flyttat till ett nytt kontor till att se över vårt arbetssätt och göra det ännu mer miljövänligt. För vår del innebär det bland annat att vi nu har övergått till digital kommunikation när vi skickar ut certifikat och andra handlingar, tidigare gick allt med post. Det gör att hanteringen blir snabbare – och självklart ännu mer klimatsmart!